Usługa OCR do faktur

Usługa OCR jest przeznaczona do rozpoznawania znaków i całych tekstów w pliku graficznym – PDF, JPG, JPEG, TIFF, PNG. Zadaniem Comarch OCR jest rozpoznanie danych (np. kontrahentów, kwoty netto / brutto, VAT oraz numery faktur) z zeskanowanych faktur, a następnie przeniesienie rozpoznanych danych do oprogramowania księgowego np. do rejestrów VAT.

Wprowadzenie usługi Comarch OCR w firmie niesie ze sobą wiele korzyści. Największe z nich to:

  • Oszczędność czasu
  • Połączenie Comarch OCR z systemem ERP
  • Usługa chmurowa
  • Usługa ułatwiająca pracę zdalną

Comarch OCR potrafi rozróżnić następujące informacje z faktury (w tym wielostronicowej):

  • numer NIP – po znalezieniu numeru NIP sprzedawcy / nabywcy jest on sprawdzany w rejestrze GUS, po czym na dokument w rejestrze zakupu / sprzedaży VAT przenoszone są dane pobrane z GUS (za pomocą Comarch OCR dodajemy dokumenty zarówno do rejestru VAT zakupu jak i sprzedaży),
  • numer dokumentu,
  • data wystawienia i sprzedaży,
  • forma płatności i termin płatności,
  • stawki VAT oraz kwoty,
  • numer rachunku bankowego,
  • waluta (PLN, EUR, USD, GBP).