Usługa OCR do faktur
Usługa OCR jest przeznaczona do rozpoznawania znaków i całych tekstów w pliku graficznym – PDF, JPG, JPEG, TIFF, PNG. Zadaniem Comarch OCR jest rozpoznanie danych (np. kontrahentów, kwoty netto / brutto, VAT oraz numery faktur) z zeskanowanych faktur, a następnie przeniesienie rozpoznanych danych do oprogramowania księgowego np. do rejestrów VAT.
Wprowadzenie usługi Comarch OCR w firmie niesie ze sobą wiele korzyści. Największe z nich to:
- Oszczędność czasu
- Połączenie Comarch OCR z systemem ERP
- Usługa chmurowa
- Usługa ułatwiająca pracę zdalną
Comarch OCR potrafi rozróżnić następujące informacje z faktury (w tym wielostronicowej):
- numer NIP – po znalezieniu numeru NIP sprzedawcy / nabywcy jest on sprawdzany w rejestrze GUS, po czym na dokument w rejestrze zakupu / sprzedaży VAT przenoszone są dane pobrane z GUS (za pomocą Comarch OCR dodajemy dokumenty zarówno do rejestru VAT zakupu jak i sprzedaży),
- numer dokumentu,
- data wystawienia i sprzedaży,
- forma płatności i termin płatności,
- stawki VAT oraz kwoty,
- numer rachunku bankowego,
- waluta (PLN, EUR, USD, GBP).