Wersja systemu Comarch ERP Optima dla biur rachunkowych jest narzędziem, który wspomaga pracę doradców podatkowych:
- Umożliwia pracę w wersji jednostanowiskowej, jak również na pracę w sieci na wielu komputerach;
- Program jest zawsze zgodny ze zmieniającymi się przepisami prawa;
- Ergonomiczny i przyjazny interfejs programu sprawia, że praca na programie Comarch ERP Optima jest prosta i przyjemna.
- Dzięki modułowej budowie, daje możliwość elastycznego dopasowania do potrzeb biura.
- Comarch ERP Optima pozwala na sprawne zarządzanie wieloma bazami danych – klientami, automatyczne pobieranie kursów walut i wskaźników biznesowych.
Program Comarch ERP Optima uzyskał Certyfikat zgodności z Ustawą o Rachunkowości.
Biuro rachunkowe jest modułem w pełni zintegrowanym z programem Comarch ERP Optima. Dane wprowadzane do programu są na bieżąco synchronizowane, a księgowy może rozpocząć pracę dla różnych klientów bez konieczności dodatkowego logowania.
Wybrane funkcje programu:
- czynności administracyjne (dodawanie nowych baz danych (klientów), zbiorcza archiwizacja i konwersja baz),
- wydruki seryjne deklaracji,
- zbiorcze importy danych, listy urzędów, banków,
- seryjne naliczanie, zatwierdzanie i wysyłka deklaracji, pobieranie UPO (VAT-7, VAT-UE, VAT-9M, VAT-27, JPK_VAT),
- seryjne naliczanie, zatwierdzanie zaliczek i deklaracji CIT/PIT,
- seryjne ustawianie parametrów firm (składka wypadkowa, stawka CIT),
- seryjne wstawianie świąt w kadrach,
- raporty dotyczące czasu pracy w podziale na klientów/operatorów,
- raporty dotyczące limitów ryczałtu, pełnej księgowości, obowiązku VAT, sprzedaży detalicznej,
- statystki ilości wprowadzonych dokumentów, zapisów w księgach,
- wbudowana skrzynka e-mail,
- szybki dostęp do rejestrów VAT, ewidencji dodatkowej.