Wersja systemu Comarch ERP Optima dla biur rachunkowych jest narzędziem, który wspomaga pracę doradców podatkowych:

  • Umożliwia pracę w wersji jednostanowiskowej, jak również na pracę w sieci na wielu komputerach;
  • Program jest zawsze zgodny ze zmieniającymi się przepisami prawa;
  • Ergonomiczny i przyjazny interfejs programu sprawia, że praca na programie Comarch ERP Optima jest prosta i przyjemna.
  • Dzięki modułowej budowie, daje możliwość elastycznego dopasowania do potrzeb biura. 
  • Comarch ERP Optima pozwala na sprawne zarządzanie wieloma bazami danych – klientami, automatyczne pobieranie kursów walut i wskaźników biznesowych.

Program Comarch ERP Optima uzyskał Certyfikat zgodności z Ustawą o Rachunkowości.

Biuro rachunkowe jest modułem w pełni zintegrowanym z programem Comarch ERP Optima. Dane wprowadzane do programu są na bieżąco synchronizowane, a księgowy może rozpocząć pracę dla różnych klientów bez konieczności dodatkowego logowania.

Wybrane funkcje programu:

  • czynności administracyjne (dodawanie nowych baz danych (klientów), zbiorcza archiwizacja i konwersja baz),
  • wydruki seryjne deklaracji,
  • zbiorcze importy danych, listy urzędów, banków,
  • seryjne naliczanie, zatwierdzanie i wysyłka deklaracji, pobieranie UPO (VAT-7, VAT-UE, VAT-9M, VAT-27, JPK_VAT),
  • seryjne naliczanie, zatwierdzanie zaliczek i deklaracji CIT/PIT,
  • seryjne ustawianie parametrów firm (składka wypadkowa, stawka CIT),
  • seryjne wstawianie świąt w kadrach,
  • raporty dotyczące czasu pracy w podziale na klientów/operatorów,
  • raporty dotyczące limitów ryczałtu, pełnej księgowości, obowiązku VAT, sprzedaży detalicznej,
  • statystki ilości wprowadzonych dokumentów, zapisów w księgach,
  • wbudowana skrzynka e-mail,
  • szybki dostęp do rejestrów VAT, ewidencji dodatkowej.